BLOC DELS INFANTS I EDUCADORES DE LA LLAR

LA NOSTRA LLAR

La nostra llar obre les portes cada dia per acollir, de bon grat, tots els infants i les famílies a mesura que van arribant a l'escola. Les salutacions, abraçades, petons i somriures ens conviden a començar el dia carregats d'il·lusió i alegria. Després d'acomiadar-se dels pares, els infants agraeixen un primer contacte dolç amb l'educadora i, tot seguit, passen a l'acció amb els companys o amb l’ambient que més els crida a jugar, investigar i descobrir allò que tenen a l’abast.

Quan ja hi som tots, la cançó i la dinàmica del "Bon dia",  ens ajuden a conèixer-nos millor i a compartir experiències viscudes amb l'educadora i els companys. 

Però, de sobte, els infants troben a faltar un amic molt especial... És el titella Cata, que cada dia ens visita i ens sorprèn amb la proposta d'una interessantíssima activitat, pràctica i vivencial, que motiva i potencia l'ús del llenguatge oral. Piquem de mans a la seva caixa/vivenda per despertar-lo, li cantem la seva cançó i, tot content, ens ofereix contes, cançons, praxi, jocs de la caixa del buf, imatges, elements naturals, titelles teatralitzats... Un munt d'idees que ens ajuden a estimular la parla i a ampliar el vocabulari de manera natural.





A mig matí, aprofitem el moment del canvi d'activitat per menjar, qui li vingui de gust, una mica de fruita fresca o un bocinet de pa. 




Tot un seguit de propostes amb sentit amb les quals pretenen  fer viure l'escola com un espai ple de descobertes, aprenentatges i emocions que afavoreixi el creixement feliç dels infants i on se sentin, sobretot, molt estimats i respectats en els seus diferents ritmes, interessos i necessitats.   


 

I ja toca sortir de l'aula! El pati és un espai obert que encanta als infants i que els permet gaudir de l'aire lliure i posar a prova la imaginació i totes les seves destreses i habilitats amb els tobogans, balancins, bicicletes, pilotes, casetes... Però tanta activitat, ens ha despertat la gana. Així que comencem a preparar-nos per a un bon dinar! 

Ens rentem les mans, ens posem els pitets i, amb el barret de cuiner al cap, gaudim de les cançons amanyagades dels àpats: Nyam, nyam, Sóc un cuiner, Una plata d'enciam... Tot el que mengem a l'escola ho prepara el nostre cuiner amb una cura molt especial, elaborant tots els purés amb verdures fresques i afavorint el consum de fruites de temporada i de proximitat. 
L'estona de menjador ens ofereix una oportunitat més de treballar hàbits saludables i reforçar vincles amb els companys i les educadores, mentre gaudim plegats al voltant d'un bon plat, tot respectant el ritme i el tipus d’alimentació de cada infant (triturats adaptats, tastets de menú sòlid, BLW, al·lèrgies, dietes especials...). Un cop ben alimentats, repetim els hàbits d'higiene i anem a gaudir d'un merescut descans, tranquils i molt ben acompanyats.


La tarda la dediquem al joc lliure, el berenar, una altra estona de pati, els hàbits de neteja i higiene i a la rebuda de les famílies, contents, satisfets i amb un somriure ben gran!

De tant en tant, ens agradada sortir de l'escola i facilitar als infants la descoberta de nous espais naturals i culturals (jardí de plantes aromàtiques,  compra al supermercat, visita a la casa dels gegants, passeig de Sant Jordi pel carrer Major, activitat exterior de descoberta i aprenentatge al museu de l'aigua...). Tots aquests entorns ens ofereixen mil possibilitats més de gaudir i d'aprendre a partir de l'experiència directa!

També ens agrada convidar a les famílies a acompanyar-nos i participar en algunes de les nostres activitats especials (caga tió, festa de carnestoltes, taller de Pasqua, presentació dels oficis, natació, xerrades de criança natural, FEAC...).


Les rutines i el treball dels hàbits (higiene, alimentació, convivència, descans) ocupen una part important del nostre temps, ja que fomenten la seguretat, l'autoestima i l'autonomia dels infants, i afavoreixen la creació d'estructures d'organització espai-temporal que els ajuden a crear noves connexions cerebrals. 

I tot això, ho acompanyem d'una gran dosi d'afecte i tendresa, del treball dels valors i de les emocions, de l'educació per a la salut, de la convivència pacífica i respectuosa, de la interioritat i consciència corporal, del respecte a l'entorn i a la natura...


En definitiva, acompanyem, juguem i aprenem amb els infants i també d’ells,  donant sempre el millor de nosaltres i amb la màgia de no saber mai què n’esdevindrà de cada moment únic que vivim al seu costat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.